دوشنبه 30 فروردین
نسخه آزمایشی
1399/06/01

اصلاح محتوای تبلیغات تلویزیونی به جای ممنوعیت!

اصلاح محتوای تبلیغات تلویزیونی به جای ممنوعیت!

مدیرکل امور فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با شاره به اینکه سالانه لیست کالاهای آسیب‌رسان سلامت توسط وزیر بهداشت به ریاست سازمان صدا و سیما ابلاغ می‌شود، گفت: صرفا اعلام ممنوعیت تبلیغات، کاری از پیش نمی‌برد، بنابراین در صدد تعامل با ذی‌نفعمان برای اصلاح محتوای تبلیغات هستیم.

دکتر محمدحسین عزیزی در گفت‌و‌گو با ایفدانا با اشاره به اینکه صدور مجوز تبلیغات تلویزیونی بر اساس قانون بر عهده سازمان غذا و داروست، اظهار کرد: تبلیغات تلویزیونی ذی‌نفعان متعددی دارد که صداوسیما یکی از اصلی ترین ذی‌نفعان به شمار می‌رود.

وی افزود: بخش‌های دیگری از وزارت بهداشت و سازمان‌های مانند نظام پزشکی هم در مورد تبلیغات محصولات سلامت محور ورود کرده اند که البته وظیفه اصلی بر اساس قانون در این حوزه بر عهده سازمان غذا و دارو گذاشته شده است.

مدیرکل امور فراورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با توجه به اینکه متولی اصلی صدور مجوز تبلیغات در قانون، سازمان غذا و دارو معرفی شده است، کمیته تبلیغات به منظور سامان‌دهی و تعامل با ذی‌نفعان، در سازمان غذا و دارو تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال ها تبلیغات بسیاری از کالاها ممنوع بوده اما با این وجود باز هم ادامه داشته است، بنابراین درنظر داریم محتوای تبلیغات را در کمیته تشکیل شده اصلاح کنیم./


شناسه خبر : 17549
امتیاز شما برای این خبر: