کد خبر : 21573 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷

سلامتی در سفر را جدی بگیرید

مدیر نظارت بر مواد غذایی و محصولات آرایشی،بهداشتی معاونت غذا و دارو گفت؛

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مدیر نظارت بر مواد غذایی و محصولات آرایشی،بهداشتی معاونت غذا و دارو ، با بیان اینکه نباید یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از غذا، چای و قهوه نوشیدگفت:آهن یکی از املاح مورد نیاز بدن است واعمال حیاتی متعددی را در بدن به عهده دارد.

دکتر کاظم زاده افزود: نقش اصلی آهن در بدن حمل اکسیژن درهموگلوبین خون و میوگلوبین عضلات است و همچنین، آهن یکی از اجزاء تشکیل دهنده ی بسیاری از آنزیم ها در بدن است که برای انجام تعدادی از فرآیندهای متابولیکی لازم است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی این معاونت، به کمبود آهن در رژیم غذایی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین عوامل کمبود آهن در بدن این است که منجر به بروز کم خونی می شود.

وی به منابع غذایی آهن اشاره کرد و ادامه داد : منابع غذایی گوشتی آهن عبارتنداز: گوشت قرمز،چگر مرغ،ماهی،تخم مرغ و همچنین منابع آهن غیر گوشتی مثل غلات،سزی ها،میوه های خشک، آجیل و حبوبات هستند که  و در مقایسه با آهن گوشتی کمتر جذب بدن می شود (کمتر از 10 درصد و اغلب  زیر 5 درصد).

مدیر نظارت بر غذا گفت: غذاهای حیوانی مانند گوشت و تخم مرغ،   جذب آهن گیاهی را افزایش می دهند.انواع مغزها گردو، فندوق ، بادام ، پسته، میان وعده های مناسبی برای تامین پروتئین و انرژی هستند،بهتر است از آجیل خام  استفاده نمائید، در صورت استفاده از آجیل بو داده از نوع کم نمک آن استفاده کنید.

دکتر کاظم زاده اضافه کرد: به عنوان میان وعده در برنامه غذایی روزانه به خصوص برای کودکان و نوجوانان از انواع خشکبار استفاده نمائید.



به گزارش ایفدانا - Ifdana مدیر نظارت بر مواد غذایی و محصولات آرایشی،بهداشتی معاونت غذا و دارو ، با بیان اینکه نباید یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از غذا، چای و قهوه نوشیدگفت:آهن یکی از املاح مورد نیاز بدن است واعمال حیاتی متعددی را در بدن به عهده دارد.

دکتر کاظم زاده افزود: نقش اصلی آهن در بدن حمل اکسیژن درهموگلوبین خون و میوگلوبین عضلات است و همچنین، آهن یکی از اجزاء تشکیل دهنده ی بسیاری از آنزیم ها در بدن است که برای انجام تعدادی از فرآیندهای متابولیکی لازم است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی این معاونت، به کمبود آهن در رژیم غذایی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین عوامل کمبود آهن در بدن این است که منجر به بروز کم خونی می شود.

وی به منابع غذایی آهن اشاره کرد و ادامه داد : منابع غذایی گوشتی آهن عبارتنداز: گوشتقرمز،چگر مرغ،ماهی،تخم مرغ و همچنین منابع آهن غیر گوشتی مثل غلات،سزی ها،میوه های خشک، آجیل و حبوبات هستند که  و در مقایسه با آهن گوشتی کمتر جذب بدن می شود (کمتر از 10 درصد و اغلب  زیر 5 درصد)،

مدیر نظارت بر غذا گفت: غذاهای حیوانی مانند گوشت و تخم مرغ،   جذب آهن گیاهی را افزایش می دهند.انواع مغزها گردو، فندوق ، بادام ، پسته، میان وعده های مناسبی برای تامین پروتئین و انرژی هستند،بهتر است از آجیل خام  استفاده نمائید، در صورت استفاده از آجیل بو داده از نوع کم نمک آن استفاده کنید.

دکتر کاظم زاده اضافه کرد: به عنوان میان وعده در برنامه غذایی روزانه به خصوص برای کودکان و نوجوانان از انواع خشکبار استفاده نمائید.

رعایت الگوی غذایی سالم با رعایت کاهش قند ، نمک و چربی می تواند سلامتی بیشتری را برای فرد به هدیه بیاورد و کاهش مصرف فست فودها در سفر موضوع مهم و قابل توجهی است.