کد خبر : 18948 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۰۵

روابط عمومی معاونت غذا و دارو شیراز اعلام کرد:

هفته نامه دانستنی های غذا و دارو شیراز با عنوان : مواد غذایی چگونه می توانند باعث بهبود روحیه و حال درونی شما شوند؟ منتشر شد

مصرف مستمر مقادیر قابل توجه از میوه و سبزیجات، آجیل، دانه های خوراکی، غلات کامل (سبوس دار) ، حبوبات ،لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی و ماهی نقش مهمی در پیشگیری و بهبود علائم افسردگی و اضطراب خواهد داشت.



به گزارش ایفدانا - و به گزارش روابط عمومی معاونت غذاودارو شیراز: هفته نامه دانستنی های غذاودارو شیراز با عنوان :مواد غذایی چگونه می توانند باعث بهبود روحیه و حال درونی شما شوند؟ منتشرشد.

مهندس سلیمانی کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و دارو در این شماره از هفته نامه بیان کرده اند که :

مصرف مستمر مقادیر قابل توجه از میوه و سبزیجات، آجیل، دانه های خوراکی، غلات کامل (سبوس دار) ، حبوبات ، لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی و ماهی نقش مهمی در پیشگیری و بهبود علائم افسردگی و اضطراب خواهد داشت.

یک برنامه غذایی متعادل به معنای این است که  تمامی مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت ( از جمله سلامت روحی)  برای بدن شما تامین خواهد شد. اگرچه تاثیر مثبت یک رژیم غذایی متعادل بمراتب بسیار بیش تر از تامین مواد مغذی می باشد .

تمامی مطالعاتی که ارتباط مستقیمی مابین برنامه غذایی و سلامت روحی را نشان می دهند، در واقع بیانگر ارتباط مابین سلامت روحی با الگوهای کامل و جامع تغذیه ای و نه تنها مصرف غذاها و مواد مغذی خاص و به صورت تکی و انفرادی  می باشند . این بدان معناست که در علم تغذیه هیچ غذای ویژه و شگفت انگیزی برای بهبود سلامت روحی وجود نداشته و مهم پیروی از یک برنامه غذایی متعادل و سلامت بخش می باشد.

برای مطالعه بیشتر این هفته نامه می توانید به لینک زیر مراجعه فرمائید.

http://fdo.sums.ac.ir/Guest/Research_Development/KnowFoodDrug.aspx