کد خبر : 14620 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۰۴

کارشناس بهداشت مواد غذایی عنوان کرد:

ریشه کن کردن چاقی و اضافه وزن با روزه داری صحیح

کارشناس بهداشت مواد غذایی تاکید کرد: افراد چاق با روزه داری صحیح می توانند به راحتی وزنشان را کاهش دهند و از نعمت سلامتی در این ماه مبارک بهره ببرند.



مهندس حسین عبدالعزیزی در گفت و گو با ایفدانا، اظهار کرد: خوردن غذاهای سبک همچون خرما، سوپ و غیره برای وعده افطار و سحری بسیار مناسب است که سریعتر هضم می شود و بدون اینکه ضرری متوجه شخص شود، باعث کاهش وزن می شود.

این کارشناس گفت: استفاده از لبنیات در وعده‌های غذایی بسیار ضروری است و  خوردن ماست و دوغ خانگی کم نمک نیز در وعده‌های افطار و سحر هم باعث کاهش وزن و چاقی خواهد شد.

عبدالعزیزی با بیان اینکه  نوجوانان برنامه غذایی ایام روزه داری را به گونه ای انتخاب کنند که میزان کالری و پروتئین توصیه شده روزانه را در دو وعده افطار و سحری دریافت کنند، افزود: روزه داران حتما از خوردن غذاهای پُرحجم، کم کالری و بسیار آبکی در افطار پرهیز کنند.

وی گفت:  مصرف میوه و سبزی در وعده های سحر و افطار نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عبدالعزیزی تصریح کرد: میوه ها و سبزیجات ، به دلیل ماندگاری بیشتری که در بدن دارد، ضمن اینکه سیری طولانی تری را ایجاد می کند حاوی مقدار زیادی آب است که با تامین آب مورد نیاز بدن از بروز تشنگی جلوگیری می کند.

کارشناس بهداشت مواد غذایی تاکید کرد: وعده سحر مهم‌ترین وعده غذایی در ماه مبارک رمضان است. در این وعده باید از مصرف غذاهای چرب، شیرین و کنسروی و نیز سوسیس و کالباس و نوشابه‌های گازدار دوری کرد. در این وعده ترجیحا باید مواد کربوهیدارتی مانند برنج و نان و نیز انواع سبزیجات و میوه ها مصرف شود.

عبدالعزیزی با بیان اینکه ماست و خیار و انواع خورشت ها غذاهای مناسبی برای وعده سحر محسوب می شوند، اظهار کرد:  روزه داران حتما باید با آب گرم و چند عدد خرما روزه خود را افطار کنند، زیرا معده ساعت‌ها خالی بوده و بهتر است با آب گرم که نزدیک به دمای بدن است روزه افطار شود، البته استفاده از چای و یا شیرگرم هم بلامانع است.

انتهای پیام/